Bläddra
Sökresultat för Jesper Falkheimer... Rensa filter?

av:Edward Deverell, Dan Hansén, Eva-Karin Gardell, Fredrik Bynander, Anne-Charlott Callerstig, Pär Daleus, Jesper Falkheimer, Anders Johansson, Kristina Lindholm, Lars Nord, Lina Svedin

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Du tycker att samhällsfrågor är spännande och har ett särskilt intresse för kriser och oförutsedda händelser. Vad gör egentligen de som har ansvar och förväntningar på sig att ställa saker till rätta i en krissituation? Hur fungerar mediernas granskning och hur agerar andra parter som har till uppgift att utkräva…
Köp här

Isbn: 9789144099996

Utgivningsår:20150428

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskap är ett stort, nytt och spännande ämne som attraherar många studenter. I denna bok tar författaren upp grundläggande aspekter på hela kommunikationsprocessen, från sändare och medier till mottagare. Boken introducerar för läsarna den historiska framväxten av mediekommunikation,…
Köp här

Isbn: 9789144013381

Utgivningsår:20010601

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Cecilia Cassinger, Edward Deverell, Mats Eriksson, Magnus Fredriksson, Catrin Johansson, Inger Larsson, Larsåke Larsson, Camilla Nothhaft, Eva-Karin Gardell, Josef Pallas, Karolina Rosenqvist, Charlotte Simonsson, Jesper Strömbäck, Åsa Thelander, Sara Von Platen

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande…
Köp här

Isbn: 9789144070551

Utgivningsår:20111111

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs…
Köp här

Isbn: 9789144077222

Utgivningsår:20131220

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Katarina Gentzel Sandberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Hur utövas ledarskap i en värld där det enda som tycks vara konstant är X-faktorn, ständig osäkerhet? Vilka principer ska ledare utgå från i en tid där det viktiga inte bara är att leverera finansiella resultat utan även samhällsnytta?  I den här boken presenteras strategisk improvisation som ett nytt sätt att tänka…
Köp här

Isbn: 9789188743404

Utgivningsår:20190410

Utgivare: Roos & Tegner

Mediatyp: BB

Köp här

Isbn: 9789144036953

Utgivningsår:20070110

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Lars Nord, Jesper Strömbäck, Sigurd Allern, Monika Djerf-Pierre, Jesper Falkheimer, Marina Ghersetti, André Jansson, Michael Karlsson, Mart Ots, Adam Shehata, Elisabeth Stúr, Ingela Wadbring, Jenny Wiik

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I den moderna demokratin är mediernas ställning central. Demokratins vitalitet och kvalitet är i hög grad beroende av hur den politiska kommunikationen mellan det politiska systemet, medierna och medborgarna ser ut. Demokratins ideal om en fri informationsförmedling, granskning och debatt ställer stora krav på medierna…
Köp här

Isbn: 9789144076669

Utgivningsår:20120713

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.Läs merDen ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras…
Köp här

Isbn: 9789147064489

Utgivningsår:20031107

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer,

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
När Öresundsbron invigdes år 2000 nådde förväntningarna på dansk-svensk integration sin kulmen. Prognoser och framtidsspekulationer haglade. Nyhetsbrev, reklamkampanjer, webbplatser och konferenser producerades på löpande band. Öresundsbron förenade Öresundsregionen. Öresundsregionen förenade skåningar och…
Köp här

Isbn: 9789170610080

Utgivningsår:20040401

Utgivare: Makadam förlag

Mediatyp: BB

av:Richard Ek, Johan Hultman, Karin Book, Lena Eskilsson, Elisabeth Högdahl, Jan Henrik Nilsson, Hervé Corvellec, Jesper Falkheimer, Åsa Thelander, Veronica Åberg, Robert Willim, Katarina Saltzman, Szilvia Gyimóthy, Erika Andersson Cederholm

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Boken handlar om hur platser paketeras och marknadsförs i syfte att attrahera besökare, företag och invånare. Den diskuterar hur platsers utformning allt oftare kan ses som ett resultat av kommersiella transaktioner av en mängd olika slag. Som en aspekt av detta urskiljs ett produktgörande av platser. Denna…
Köp här

Isbn: 9789144045986

Utgivningsår:20070430

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Nominerad till Årets HR-bok 2009!Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om…
Köp här

Isbn: 9789147087891

Utgivningsår:20090817

Utgivare: Liber

Mediatyp: BB

av:Jesper Falkheimer, Katarina Gentzel Sandberg

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Företagsstrategi
Strategisk kommunikation är en avgörande framgångsfaktor för många organisationer, men tiden har sprungit förbi de traditionella, linjära kommunikationsmodellerna. I en värld i ständig förändring, där det handlar om att agera nu och situationsanpassat, krävs något annat. I den här boken introduceras strategisk…
Köp här

Isbn: 9789187905858

Utgivningsår:20170901

Utgivare: Roos & Tegner

Mediatyp: BB

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås…
Köp här

Isbn: 9789147107599

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA